Dzień Języków Obcych
W ubiegłym tygodniu w naszej szkole zorganizowaliśmy Dzień Języków Obcych. Tego dnia zależało nam, aby pokazać uczniom jak ważna jest znajomość języków obcych w dzisiejszych czasach, uświadomić ich, że język obcy, zwłaszcza angielski, otacza nas ze wszystkich stron. Najbardziej zależało nam jednak, żeby pokazać uczniom, że nauka języków obcych może być świetną zabawą, zwłaszcza jeśli wykorzystamy do tego nowoczesną technologię – np. smartfony.

Mimo, że sam Dzień Języków Obcych odbył się 27 maja, to część zadań-konkursów została przeprowadzona wcześniej. Pani Joanna Rzeźnik ogłosiła i przeprowadziła konkurs wśród klas III na grafikę, w którym zadaniem uczniów było oddanie znaczenia pojedynczych wyrazów w formie sugestywnego i łatwo zrozumiałego obrazu, tzw. Kaligramy (efekty można podziwiać poniżej).











W tym konkursie tryumfowali:
I m. Gabriela Drab z kl. IIIa,
II m. Filip Oleksiewicz, z kl. IIIa,
III m. Dawid Dziadczyk z kl. IIIa,
wyróżnienie Helena Baranowska z kl. IIIa,
Kolejnym konkursem był konkurs plastyczny „Kartka z pozdrowieniami” w którym uczniowie wykonywali kartkę pocztową z wakacji. Tutaj po laury sięgnęli Olaf Molenda, Nadia Wasik oraz Maja Rzepa – wszyscy z klasy 3b.


W ramach swoich zajęć Pani Asia przeprowadziła konkurs pt.: „Mój Lapbook”, w którym zadaniem par uczniów było kreatywne i estetyczne wykonanie pomocy naukowej w formie teczki, w której znajdują się słówka, wyrażenia lub konstrukcje gramatyczne (zdjęcia poniżej). Najoryginalniejsze prace wykonali: Jan Nędzi i Miłosz Wolszczak, Wiktoria Górska i Julia Molendowska oraz Łukasz Dziadczyk.





Najmłodsze klasy, 0-III, otrzymały zadanie wykonania flag-wydzieranek. Tutaj nie można było wskazać jednogłośnego zwycięzcy, gdyż każda z klas stanęła na wysokości zadania i wszystkie prace zasłużyły na pierwsze miejsce.
Podczas obchodów Dnia Języków Obcych wśród klas młodszych Pani Asia przeprowadziła także konkurs piosenki i wiersza. Przed komisja konkursową było niełatwe zadanie, ale w końcu udało się spośród uczniów prezentujących swoje umiejętności lingwistyczno-wokalne, a także lingwistyczno-aktorskie wyłonić tych najlepszych. A byli to: Maja Rzepa, Maja Marsula – obie z klasy 3b oraz Mateusz Bańcerowski z klasy 2.

Klasy IV i V rywalizowały tego dnia w quizie wiedzy o krajach anglojęzycznych (i nie tylko), który przygotowany był przez Pana Pawlika w formie interaktywnej. Uczniowie udzielali swoich odpowiedzi na 25 pytań na platformie Kahoot! używając do tego swoich smartfonów. Zwycięzcą Quizu okazał się Krzysztof Jamka z klasy IV, wyprzedzając swojego kolegę z klasy Wiktora Jamkę. Na trzecim miejscu zameldował się Miłosz Wolszczak z klasy Vb. Należy dodać, że oprócz poprawnej odpowiedzi w quizie liczyła się także szybkość jej udzielenia.

Zadaniem dla klas VII i VIII było wykonanie plakatu, który prezentowałby użycie języka angielskiego w konkretnych sytuacjach z życia codziennego, np. : w restauracji, sklepie, czy na lotnisku. Tematy zostały przez uczniów wcześniej wylosowane. Klasą, która wykonała najlepszą pracę, (a tak naprawdę jedyną ;)) okazała się klasa VIIA.
Punktem kulminacyjnym obchodów Dnia Języków Obcych była zabawa pt.: Adventure Quest (Wyprawa po Przygodę). Można ją śmiało porównać do nowoczesnej wersji zabawy w „podchody”. Przed każdą z klas IV-VIII zostało postawione nie lada zadanie – ukończyć trzyetapowe wyzwanie.
Na początku każda z klas otrzymała kopertę z zadaniem do wykonania – był to Etap I. W kopercie znajdowała się karta odpowiedzi do zabawy, obrazek przedstawiający jakieś znane miejsce w krajach anglojęzycznych pocięty na kawałki (puzzle) oraz karteczka z pytaniem dotyczącym miejsca z ilustracji. Zadaniem uczniów było udać się do swojej sali, ułożyć obrazek oraz odpowiedzieć na pytanie z nim związane, a także zapisać odpowiedź na karcie odpowiedzi. Następnie musieli odwrócić obrazek na lewą stronę, gdyż tam znajdował się kod QR. Ten należało zeskanować za pomocą aplikacji w smartfonie, aby uzyskać wskazówkę dotyczącą tego, gdzie znajduje się kolejna koperta z zadaniem, a te zostały wcześniej rozmieszczone na placu szkolnym. Po zeskanowaniu kodu, na telefonie pokazywało się zdjęcie zrobione w miejscu, gdzie należy szukać kolejnej koperty z zadaniem (Etap II). W drugiej kopercie, znów znajdowało się zadanie do wykonania (tłumaczenie zdań) oraz kolejny kod QR do zeskanowania (kolejne zdjęcie-wskazówka). Następne koperty zostały ukryte na terenie budynku szkolnego i zawierała pytania ze znajomości słownictwa. Klasa, która jako pierwsza udzieliła odpowiedzi na wszystkie pytania i zameldowała się na dolnym korytarzu – wygrywała. Adventure Quest wygrała klasa VIIA. Na drugim miejscu znalazła się klasa VB, a ostatnie miejsce na przysłowiowym „pudle” zajęła klasa VIIA.





Po zakończeniu zabawy nastąpiło podsumowanie całej serii wydarzeń związanych z obchodami Dnia Języków Obcych. Organizatorzy, czyli Pani Joanna Rzeźnik oraz Pan Michał Pawlik w towarzystwie Pani wicedyrektor Bożeny Tyburskiej wręczyli nagrody oraz dyplomy wszystkim zwycięzcom poszczególnych konkursów i konkurencji.
ZAPRASZMY DO OBEJRZENIA FOTORELACJI Z TEGO WYDARZENIA W GALERII!!!
Joanna Rzeźnik
Michał Pawlik